GP Κίνας: «Διαστημικός» Piastri στην pole – Τελευταίος ο Lawson
Ταχύτερος όλων ο Oscar Piastri στις κατατακτήριες δοκιμές της Σαγκάης, με τον George Russell να «κλέβει» τη 2η θέση την ύστατη στιγμή από τον Lando Norris.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του κύριο αγώνα ξεκίνησαν με ηλιοφάνεια και υψηλές θερμοκρασίες. Μετά τη νίκη Hamilton στον αγώνα sprint, όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή.
Από την αρχή του Q1, η μαλακή γόμα ήταν σε πρωταγωνιστικό ρόλο, με τα πρώτα περάσματα να «κρύβουν» γλιστρήματα και μπλοκαρίσματα, ώσπου να έρθουν τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία.
Τα πρώτα γρήγορα περάσματα έφεραν τον Max Verstappen στην κορυφή, με 1:31.424, την ώρα που ο Lando Norris είδε τον γύρο του να διαγράφεται λόγω υπέρβασης των ορίων στη στροφή 9.
Οι περισσότεροι οδηγοί δυσκολεύονταν να τελειοποιήσουν τον γύρο τους, με τους Norris και Leclerc να κάνουν μικρολαθάκια, που τους στερούσαν πολύτιμα δέκατα, αν και βρίσκονταν στη ζώνη «προαγωγής».
Με τα τελευταία περάσματα, ο Norris έδωσε «σημεία ζωής» ανεβαίνοντας στην 1η θέση και σπάζοντας το «φράγμα» του 1:31, σημειώνοντας 1:30.983. Πίσω του, παρατάχθηκαν οι δύο Racing Bulls, με τον Hadjar μπροστά από τον Tsunoda.
Αντίθετα, ο Liam Lawson δυσκολεύτηκε περισσότερο από όλους να «βρει» τον χρόνο που έψαχνε στην πίστα της Σαγκάης, ο οποίος έμενε σταθερά εκτός 15άδας, μέχρι να ολοκληρώσει τη διαδικασία στην τελευταία θέση. Και σίγουρα δεν ευχαριστεί την ομάδα το αποτέλεσμα αυτό…
Στο τέλος του Q1 αποκλείστηκαν οι Gasly, Bearman, Doohan, Bortoleto, Lawson. Ο Bearman τέθηκε υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες, επειδή εμπόδισε έναν γρήγορο γύρο του Stroll.
Το Q2 ξεκίνησε με τον Norris να θέτει κατευθείαν ρυθμό, με 1:30.787. Πίσω του, αλλά με διαφορά τεσσάρων δεκάτων παρατάχθηκαν οι Piastri και Verstappen. Άρα περιμέναμε τους κορυφαίους να δώσουν καλύτερους χρόνους.
Με τα τελευταία γρήγορα περάσματα του δεύτερου μέρους, δεν είδαμε τους τρεις πρώτους να βελτιώνουν τους χρόνους τους, όμως οι Hadjar και Tsunoda έκαναν το 4-5, δείχνοντας ότι οι «μικρότεροι ταύροι» μπορούν να πετύχουν κάτι σπουδαίο στην Κίνα.
Στο τέλος του Q2 έμειναν εκτός δεκάδας οι Ocon, Hulkenberg, Alonso, Stroll και Sainz. Απογοήτευση για τον Μαδριλένο της Williams που δεν κατάφερε ποτέ ουσιαστικά να κυνηγήσει το τρίτο μέρος.
Το Q3 ξεκίνησε με τον Piastri να έχει το «πάνω χέρι», αφού ανέβηκε στην κορυφή με 1:30.703. Ο teammate του, ωστόσο, βρισκόταν πολύ κοντά, εντός ενός δεκάτου. Ο Verstappen βρισκόταν στα δύο δέκατα, με την απόστασή του από τον Hamilton πίσω του στα 2 χιλιοστά.
Η ανατροπή που ήθελε ο Norris δεν ήρθε ποτέ, αφού όχι μόνο δε βελτίωσε τον χρόνο του, αλλά έχασε τη 2η θέση από τον Russell κυριολεκτικά την ύστατη στιγμή. Ο Piastri βελτίωσε τον γύρο του κατά 62 χιλιοστά, ενώ οι Ferrari περιορίστηκαν στο 5-6.
Εντυπωσιακή επίδοση από τον Hadjar που τερμάτισε 7ος και δύο θέσεις μπροστά από τον Tsunoda.
Η κορυφαία δεκάδα σχηματίστηκε ως εξής: Piastri, Russell, Norris, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Antonelli, Tsunoda, Albon.