GP Ολλανδίας: Νίκη και προβάδισμα τίτλου για τον Piastri, πρώτο βάθρο καριέρας για τον Hadjar

×

Γιώργος Ανανίδας

Πολύτιμο προβάδισμα τίτλου πήρε ο Oscar Piastri στο Ζάντφοορτ, παραμένοντας σταθερός και προσηλωμένος καθ’ όλη τη διάρκεια του χαοτικού αγώνα. Καταστροφή για τις Ferrari με διπλή εγκατάλειψη και για τον Norris που τον πρόδωσε ο κινητήρας του. Πρώτη φορά στο βάθρο ο Isack Hadjar!

GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ

Μεικτές ήταν οι επιλογές των ομάδων για την εκκίνηση όσον αφορά στα ελαστικά, με τον Verstappen να επιλέγει την μαλακή για γρήγορο ξεκίνημα. Tsunoda, Colapinto και Hulkenberg έκαναν την ίδια επιλογή, ενώ οι δύο Haas εκκίνησαν με τη σκληρή.

Η εκκίνηση

Πετώντας έφυγε από τη γραμμή της εκκίνησης ο Verstappen με τη C4, κατορθώνοντας να πάρει τη 2η θέση επιβλητικά στην πρώτη στροφή. Και ευτυχώς για τον Ολλανδό, ένα γλίστρημα στην έξοδο της 2 δεν του κόστισε και διατηρήθηκε μπροστά από τον Norris.

Την ίδια ώρα πιο πίσω, ο Leclerc προσπέρασε τον Russell και βρέθηκε από την αρχή του αγώνα ουσιαστικά στην 5η θέση.

Στον γύρο 6 δόθηκε πρόβλεψη ότι η βροχή απέχει ελάχιστα λεπτά και θα διαρκέσει 7-10 γύρους. Αλλά πριν από αυτό, ο Norris εκμεταλλεύτηκε την ανθεκτικότητα της C3 και στον 9ο γύρο προσπέρασε τον Verstappen από την εξωτερική της 1.

Μετά από 14 γύρους αγώνες, ο Albon είχε σημειώσει την καλύτερη πρόοδο κερδίζοντας πέντε θέσεις και όντας στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ψιχάλα, στρατηγική και αυτοκίνητο ασφαλείας!

Ενημέρωση ήρθε στον 13ο γύρο για ολισθηρό οδόστρωμα στη στροφή 15. Και επειδή όλοι περίμεναν εάν η βροχή θα εμφανιστεί, η διστακτικότητα στη στρατηγική ήταν εμφανής. Ο Alonso πήγε, όμως, κόντρα στα προγνωστικά και στον 19ο γύρο φόρεσε τη σκληρή γόμα.

Σε εκείνο το σημείο, η ψιχάλα ήταν πια εμφανής. Ωστόσο, η Red Bull Racing πειραματίστηκε με τον Tsunoda, βάζοντάς τον στον γύρο 20 για σλικ C2. Η Ferrari έκανε το ίδιο με τον Leclerc τρεις γύρους μετά, επιδιώκοντας το undercut. Την ίδια ακριβώς στιγμή, ο Hamilton ανέτρεψε τον αγώνα για τους πάντες, καθώς βρέθηκε στον τοίχο στη στροφή 3. Η απόφαση ήταν άμεσα αυτοκίνητο ασφαλείας!

Αναμενόμενα, το υπόλοιπο grid μπήκε για pit stop με πρώτη-πρώτη την McLaren που έβαλε τη σκληρή. Ο Verstappen ακολούθησε για μέση γόμα, ενώ ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Leclerc που απώλεσε τη θέση από τον Russell, διότι ο τελευταίος έκανε… τζάμπα pit stop στο safety car.

Επανεκκίνηση

Ο Piastri δεν άφησε ιδιαίτερα περιθώρια αμφισβήτησης στην επανεκκίνηση. Ο Russell προσπάθησε να απειλήσει τον Hadjar, αλλά ο Γαλλοαλγερινός κρατήθηκε.

Το δράμα ήταν πιο πίσω που Sainz και Lawson ήρθαν σε επαφή στη στροφή 1 αποκομίζοντας ζημιές! Αμφότεροι μπήκαν για pit stop, βάζοντας την μαλακή γόμα. Στην επιστροφή τους στην πίστα, ο Μαδριλένος προσπέρασε τη Racing Bull. Ωστόσο, δέχθηκε 10 δευτερόλεπτα ποινής για το συμβάν.

Τα θραύσματα ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να ενεργοποιήσουν στον 31ο γύρο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν η δράση συνεχίστηκε, ο Leclerc είχε το θάρρος να κάνει προσπέρασμα στον Russell στο σικέιν των 11-12 για την 5η θέση. Η αντεπίθεση του οδηγού της Mercedes δεν είχε αποτέλεσμα.

Αναφορικά με την μάχη στην κορυφή, ο Piastri διατηρούσε διαφορά στο 1,5 δευτερόλεπτα, με τον Norris να λαμβάνει μήνυμα ότι πρέπει να προσπεράσει στην πίστα.

Στο μέσον του αγώνα

Μετά από 40 γύρους αγώνα, μόνο οι δύο Haas δεν είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών. Ως προς τον καιρό, τα σκοτεινά σύννεφα παρέμεναν, αλλά δεν μετουσιώνονταν σε βροχή. Την ίδια ώρα, η Mercedes έβλεπε τη ζημιά στο μονοθέσιο του Russell κι έτσι ζήτησε να αφήσει τον Antonelli να περάσει μπροστά του.

Στην μάχη της νίκης, ο Norris ξεκίνησε να πλησιάζει τον Piastri επικίνδυνα. Αλλά η διαφορά τους ήταν συνεχώς μεταβαλλόμενη, αφού ο Βρετανός πλησίαζε και ο Αυστραλός ενίοτε ξεμάκραινε.

Καταστροφή Ferrari και ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας!

Λίγο πιο πίσω, η Ferrari επέλεξε να δώσει μάχη με τις Mercedes, κάτι που φάνηκε όταν κάλεσε τον Leclerc μέσα για μαλακή γόμα. Αλλά με το που βγήκε ο Μονεγάσκος από τα pit, ένα τραγικό λάθος του Antonelli έστειλε την SF-25 στον τοίχο τη στροφής 3. Αναμενόμενα και δικαίως, ο Ιταλός δέχθηκε 10 δευτερόλεπτα ποινής.

Το δεύτερο καταστροφικό συμβάν για την ιταλική ομάδα σηματοδότησε το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα και τον δεύτερο κύκλο pit stop.

Σκληρή γόμα επέλεξαν ξανά οι McLaren, ενώ ο Verstappen φόρεσε την μαλακή. Την ίδια επιλογή έκαναν και οι υπόλοιποι πίσω τους, αφού δεν είχαν άλλο σετ να χρησιμοποιήσουν.

Επανεκκίνηση και σκληρό τέλος αγώνα για τον Norris

Η δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα δεν έφερε καμία αλλαγή στην κατάταξη, παρότι ο Verstappen απείλησε με την μαλακή γόμα φτάνοντας κοντά στον Norris.

Ο Βρετανός μπήκε στη ζώνη DRS του teammate του στον γύρο 59, όμως μόνο προσωρινά, με τον Piastri να δημιουργεί ξανά διαφορά ασφαλείας.

Καμία διαφορά τελικά δεν είχε όλο αυτό, καθώς ο κινητήρας της MCL39 του Norris άρχισε να βγάζει καπνούς στον 65ο γύρο, αναγκάζοντας τον Βρετανό σε εγκατάλειψη για δεύτερη φορά φέτος.

Τελική επανεκκίνηση και καρό σημαία

Το τρίτο safety car ήταν γεγονός. Ο Verstappen προσπάθησε ξανά να επιτεθεί στην επανεκκίνηση, με αποτέλεσμα να πλησιάζει τον Piastri, όμως όχι αρκετά για να διεκδικήσει τη νίκη.

Η τρομερή σταθερότητα του Αυστραλού είχε ως αποτέλεσμα να μη χάσει ποτέ ουσιαστικά την πρωτοπορία, με τον ίδιο να παίρνει τελικά με σχετική άνεση την καρό σημαία και την έβδομη νίκη του στη σεζόν.

Οι 25 βαθμοί δημιουργούν πλέον διαφορά ασφαλείας από τον Norris, αν και τα περισσότερα βλέμματα στον τερματισμό έπεσαν στον Hadjar που ήρθε να συμπληρώσει το βάθρο, το πρώτο της καριέρας του!

Διπλή βαθμολόγηση για τις Haas και Aston Martin, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η ανάκαμψη του Albon από την 15η θέση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEO