Κοινωνία
Τέμπη - Σιδηροδρομική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση και σοβαρά ευρήματα (βίντεο)
Ευρωπαϊκή επιθεώρηση αποκαλύπτει κενά στην ασφάλεια, έλλειψη χρηματοδότησης και αδυναμία σε προσωπικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πώς απαντά η ελληνική κυβέρνηση.
Άκουσε το άρθρο
Του Τάσου Τέλλογλου από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.
Σε μια αποκάλυψη του ΑΝΤ1, παρουσιάζονται τα σοβαρά ευρήματα από την πρόσφατη ευρωπαϊκή επιθεώρηση για την σιδηροδρομική ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα στην Ελλάδα. Η επιθεώρηση ανέδειξε κρίσιμα ζητήματα, λίγους μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, όπως τα κενά στις αρμοδιότητες, την έλλειψη χρηματοδότησης και την αδυναμία σε προσωπικό, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Η ελληνική κυβέρνηση απαντά στις κατηγορίες, αλλά και τις προκλήσεις που ανακύπτουν από την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων.
Το έγγραφο με τίτλο “Το πλαίσιο της εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην σιδηροδρομική ασφάλεια και την διαλειτουργικότητα στην Ελλάδα” είχε ως αποτέλεσμα μια επίσκεψη μίας εβδομάδας τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου στην Ελλάδα.
Στα ευρήματα περιλαμβάνονται:
- Η διαπίστωση ότι ο ελληνικός νόμος δεν διαχωρίζει σαφώς τις αρμοδιότητες της ΡΑΣ από το υπουργείο στον τομέα της ασφάλειας. Η ΡΑΣ είναι υποχρηματοδοτημένη και στην πραγματικότητα ΟΥΔΕΙΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
- Η Ελληνική κυβέρνηση απορρίπτει την μομφή και επισημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι είχαν κάνει τις εντελώς αντίθετες διαπιστώσεις στην αντίστοιχη επιθεώρηση του 2021.
- Δεν υπάρχει μηχανισμός διερεύνησης ατυχημάτων και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι χωρίς προσωπικό και χρήματα. Η Ελληνική πλευρά το αναγνωρίζει και δεσμεύεται ότι θα το διορθώσει, πράγμα που εν μέρει – με τη βοήθεια της Ευρώπης – έκανε.
- Δεν υπάρχουν σχέδια ασφάλειας εξαιτίας της αδυναμίας σε προσωπικό και μέσα της ΕΑΣ. Η Ελληνική πλευρά αναγνωρίζει αυτή την κριτική.
- Υποχρηματοδοτείται η συντήρηση, κάτι που υπονομεύει την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η Ελληνική πλευρά απαντά ότι αυξήθηκε κατά 77% η χρηματοδότηση της συντήρησης, ενώ έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για προσλήψεις που θα ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Πάντως, η αύξηση των χρημάτων για τη συντήρηση είχε υπογραφεί από τον κ. Καραμανλή και εφαρμόστηκε από τον κ. Σταϊκούρα, καθώς η προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ είχε ενημερώσει σχετικά την ΕΕ.
Τέμπη: Νέες συγκεντρώσεις για τα δύο χρόνια από την τραγωδία (εικόνες)
Τέμπη - Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Νέα στοιχεία από τις καταθέσεις εμπλεκομένων (βίντεο)
Ρούλα Πισπιρίγκου: “Καταπέλτης” η εισαγγελέας για τον θάνατο της Μαλένας (βίντεο)