Κοινωνία
Πανελλαδικές: “δέσμες” με τέσσερα Επιστημονικά Πεδία
Το τελικό νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ
Σύστημα που παραπέμπει στις δέσμες παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας ως το «νέο» σύστημα για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα ισχύσει από την ερχόμενη χρονιά. Βασικό συστατικό του νέου συστήματος είναι ότι θεσμοθετούνται τμήματα με θέσεις Ελεύθερης Πρόσβασης και τμήματα με Πανελλαδικές, τα οποία μεταβάλλονται κάθε χρόνο, ανάλογα με τις δηλώσεις των υποψηφίων.
Συγκεκριμένα, αφορά στη δημιουργία τεσσάρων επιστημονικών πεδίων:
1ο : ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες
2ο : θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
3ο: επιστήμες υγείας και ζωής
4ο : επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.
Σύστημα Εισαγωγής
Με βάση το νέο σύστημα, τα μαθήματα προσανατολισμού περιορίζονται στην Γ' Λυκείου, με την Α' και Β' τάξη Λυκείου να έχει μαθήματα γενικής παιδείας. Για την εισαγωγή μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ισχύουν τα εξής: α) προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α, και σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ' Τάξης Γ.Ε.Λ.
Κατ’ εξαίρεση, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.
Οι απόφοιτοι του ημερήσιου γενικού λυκείου (ΓΕ.Λ.) εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης ως εξής:α) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του υπουργείου Τουρισμού: μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ΄ τάξης ημερησίου ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) (εφεξής «πανελλαδικές εξετάσεις») για τα «Τμήματα πρόσβασης με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ), με την επιτυχή ολοκλήρωση των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου στα «Τμήματα με θέσεις ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ), με την επιφύλαξη της εξέτασης σε τυχόν απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή πρακτική δοκιμασία.
Ξεκαθαρίζεται επίσης ότι, αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος, μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα, εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει.
Ακόμη, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις που καθορίζουν τη νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (εντάσσεται σε αυτό το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας), του Διεθνούς Πανεπιστημίου (εντάσσονται σε αυτό τα ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλονίκης), του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Σημειώνεται, ότι το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας μοιράζεται και εντάσσεται κατά το ήμισυ στο Πανεπιστήμιο Πατρών και κατά το ήμισυ στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Επίσης, ιδρύεται το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης (μετεξέλιξη του ΤΕΙ Κρήτης).
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο θα έρθει τις επόμενες ημέρες προς συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με στόχο την ψήφισή του πριν από το Πάσχα.
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!