Γενικά
Δημοψήφισμα για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων ζητά την γνώμη των πολιτών της για το μέλλον των 4 αεροδρομίων που βρίσκονται στην επικράτεια της. Την ίδια ώρα, Κυβέρνηση και Fraport τρέχουν για να υπογράψουν το συντομότερο την συμφωνία.
Στα… χνάρια της κυβέρνησης «βαδίζει» η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, προχωρώντας σε δημοψήφισμα για τη διαχείριση των τεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων, που βρίσκονται στο Ιόνιο, στην κοινοπραξία Fraport-Slentel.
Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θεόδωρος Γαλιατσάτος ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου χθες, την έναρξη του ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος για την ιδιωτικοποίηση των τοπικών αεροδρομίων και ειδικότερα για τα αυτά της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου και της Ζακύνθου.
Η απόφαση για τη διενέργεια του δημοψηφίσματος είχε ληφθεί ήδη από τον Σεπτέμβριο κι έτσι υπήρξε η απαραίτητη προετοιμασία, σε τεχνικό επίπεδο.
Έτσι, βρίσκεται ήδη στον «ηλεκτρονικό αέρα» το ανοιχτό ηλεκτρονικό δημοψήφισμα, με το εξής κείμενο:
«Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων, τέσσερα από τα οποία ενδιαφέρουν άμεσα την περιφέρεια Ιονίων Νήσων, και η παράδοσή τους σε ημικρατική εταιρεία γερμανικών συμφερόντων θεωρείται επιζήμια για την οικονομία της χώρας και της περιοχής και καταχρηστική για το γενικότερο δημόσιο συμφέρον. Επιζητούμε την εφαρμογή νέου μοντέλου για τη διαχείριση των αεροδρομίων με δημόσιο χαρακτήρα και τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και των τοπικών παραγωγικών φορέων».
Η κίνηση αυτή της Περιφέρειας δεν ήρθε τόσο ξαφνικά, αφού έχει ήδη εκφραστεί η αντίθεση του φορέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για την παραχώρηση των αεροδρομίων.
Πριν από μήνες η Περιφέρεια εξέδωσε ψήφισμα «κατά της πώλησης (σ.σ. παραχώρησης) των περιφερειακών αεροδρομίων των Ιονίων Νήσων από την κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ» και παράλληλα είχε διοργανωθεί εκδήλωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, κατά την επίσκεψη στελεχών της Fraport εκεί.
Επιπλέον, είχε κατατεθεί προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της παραχώρησης, η οποία θα εκδικαστεί στις 8 Ιανουαρίου 2016, μαζί με άλλες παρόμοιου περιεχομένου προσφυγές φορέων και ΟΤΑ.
Οι εμπνευστές του δημοψηφίσματος, πάντως, επέμεναν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι, η κίνησή τους δεν αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού και ότι δεν στερείται ουσίας, αλλά αποτελεί μήνυμα για διάλογο και Δημοκρατία.
Να σημειωθεί ότι, τον περασμένο Ιούλιο, ο Θ. Γαλιατσάτος είχε καλέσει, με επιστολή του, τον Πρωθυπουργό να υπερασπιστεί το «ΟΧΙ» του δημοψηφίσματος και να αντισταθεί στα «εκβιαστικά και αντιλαϊκά τελεσίγραφα των δανειστών».
Πέφτουν υπογραφές
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους που επικαλείται το Capital.gr την πρόθεση να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης με τον προτιμητέο επενδυτής Fraport - Slentel μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιούνται χωρίς κανένα πρόσκομμα οι προπαρασκευαστικές διεργασίες ενώ υπάρχει σταθερά ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των επενδυτών και του ΤΑΙΠΕΔ.
Σημειώνεται ότι στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια, πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!