GP Αζερμπαϊτζάν: Συγκλονιστική pole position του Verstappen
Ο Max Verstappen έκανε και στο Μπακού τη διαφορά οδηγώντας, όταν κλήθηκε να κάνει έναν τελευταίο γύρο υπό συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Δεύτερος ο Sainz που επωφελήθηκε των έξι (!) κόκκινων σημαιών και της ψιλής βροχής και τρίτος ο… Lawson!
Q1
Αρκετά μονοθέσια βγήκαν γρήγορα στην πίστα για μερικούς γρήγορους γύρους. Ένα από αυτά ήταν του Hulkenberg, ο οποίος για… χιλιοστά γλίτωσε την πρόσκρουση στον τοίχο. Στο μεταξύ, η μέση γόμα (C5) χρησιμοποιήθηκε για τα πρώτα περάσματα από τις McLaren και τις Red Bull.
Ενώ Leclerc και Verstappen καταλάμβαναν την κορυφή και ο Piastri πήγαινε να ολοκληρώσει έναν γρήγορο γύρο, η διαδικασία διακόπηκε απότομα λόγω κόκκινης σημαίας: απόρροια του λάθους του Albon στη στροφή 1 που τον έθεσε εκτός.
Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren και ο Antonelli ήταν οι μοναδικοί σε εκείνη τη φάση που ακόμα δεν είχαν γράψει χρόνο, με τον Ιταλό να κινείται με ταχύτητα σε διπλή κίτρινη σημαία.
Στην επανεκκίνηση του Q1, η μέση γόμα εμφανίστηκε πολύ περισσότερο. Ωστόσο, δεν πρόλαβαν πολλά να γίνουν μέχρι να βγει και δεύτερη κόκκινη σημαία, αυτή τη φορά εξαιτίας του Hulkenberg ο οποίος μπλόκαρε τους τροχούς του και έσπασε την εμπρός αεροτομή στη στροφή 4.
Ο Piastri πέρασε οριακά τη γραμμή όταν βγήκε η κόκκινη σημαία, ενώ ο χρόνος του Antonelli σβήστηκε και τον έριξε στην τελευταία θέση.
Όταν το Q1 συνεχίστηκε οι διαφορές ήταν οριακές στην κορυφή, την οποία ο Norris κατέλαβε με την μαλακή γόμα, αλλά ο Verstappen τον ακολούθησε με χρησιμοποιημένη μέση. Τα φαβορί προκρίθηκαν όλα με άνεση στο τέλος, ενώ πιο πίσω η μάχη στην κόκκινη ζώνη δεν πρόλαβε να κλιμακωθεί.
Ο λόγος ήταν ο Franco Colapinto που διέλυσε την A525 στη στροφή 4, λίγο μετά την έξοδο του Gasly, με συνέπεια την τρίτη και τελευταία κόκκινη σημαία της περιόδου, διότι το χρονόμετρο είχε μηδενίσει.
Τελικά, εκτός συνέχειας τέθηκαν οι Franco Colapinto, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Pierre Gasly και Alex Albon.
Q2
Στο ξεκίνημα της δεύτερης περιόδου τα C5 λάστιχα συνέχισαν να αποτελούν την προτίμηση των περισσότερων. Αντίθετα, Norris, Leclerc, Hamilton και Tsunoda άρχισαν με την C6.
Ελάχιστη δράση, όμως, καταγράφηκε πριν σημειωθεί ακόμα μία διακοπή. Αυτή τη φορά εξαιτίας του Bearman που χτύπησε λίγο τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 2 και έσπασε ελαφρώς την ανάρτηση.
Όταν το Q2 συνεχίστηκε, οι εναπομείναντες οδηγοί μοιράστηκαν σε εκείνους που φόρεσαν μαλακή και σε εκείνους με την μέση.
Ο Norris έγραψε τον καλύτερο χρόνο με C6, με τον Russell να ακολουθεί στη 2η θέση με C5. Με τη θερμοκρασία πίστας στους 26 βαθμούς Κελσίου, η Mercedes έδειχνε δυνατή με αυτό το λάστιχο. Αλλά ακόμα πιο γρήγορος αποδείχθηκε ο Verstappen που δεν άργησε να σκαρφαλώσει πάνω από τα γερμανικά μονοθέσια.
Ο Hamilton -που είχε την μαλακή- δεν μπόρεσε να γράψει επίδοση που θα τον έστελνε στο Q3. Αντίθετα, ο Leclerc ήταν ανταγωνιστικός με την μέση και προκρίθηκε εύκολα.
Μαζί με τον Βρετανό, αποκλείστηκαν και οι Bearman, Stroll, Bortoleto και Alonso. Η Williams του Sainz, ο Tsunoda και οι δύο Racing Bulls μπήκαν στην δεκάδα.
Q3
Για την πιο κρίσιμη περίοδο της διαδικασίας, και οι δέκα οδηγοί έβαλαν φρέσκο σετ μέσης γόμας στα μονοθέσιά τους.
Ενώ ο Piastri κυνηγούσε έναν καλό χρόνο, το δράμα της Ferrari κορυφώθηκε, με τον Leclerc να μπλοκάρει τους τροχούς του –εν πολλοίς εξαιτίας της χαμηλότερης πρόσφυσης από την ψιχάλα- και να καταλήγει στον τοίχο στη στροφή 15.
Η κόκκινη σημαία διέκοψε τον γύρο του Piastri, ενώ λίγα λεπτά μετά η βροχή είχε αρχίσει να επηρεάζει την πίστα. Κάτι που έμοιαζε να συμφέρει τον Sainz, ο οποίος είχε προλάβει νωρίτερα να γράψει επίδοση που τον έστειλε στην 1η θέση.
Μετά την πέμπτη κόκκινη σημαία των κατατακτήριων δοκιμών, ο Verstappen επέμεινε στην μέση γόμα, ενώ McLaren και Racing Bulls έβαλαν την μαλακή. Τίποτα, όμως, δεν πρόλαβε να γίνει, καθώς υπήρχε και έκτη διακοπή!
Ο Oscar Piastri αυτή τη φορά διέλυσε το μονοθέσιό του, κάνοντας λάθος στη στροφή 3. Μέχρι την άρση της κόκκινης σημαίας και τη συνέχεια της διαδικασίας, η βροχή είχε ενταθεί και επέτρεπε στον Sainz να ονειρεύεται την πρώτη του pole position με τη Williams!
Ωστόσο, όταν το qualifying πήγε να συνεχιστεί, οι συνθήκες στην πίστα ήταν αρκετά καλές για σλικ λάστιχα. Ο Μαδριλένος έμεινε με πατημένη μέση, όπως και ο Antonelli, ενώ οι υπόλοιποι βγήκαν να γράψουν χρόνο με την μαλακή γόμα.
Τελικά, ο Verstappen στέρησε τη χαρά από τον Sainz και με έναν συγκλονιστικό γύρο έκανε τη διαφορά και παρά τη χαμηλή πρόσφυση, επικράτησε για σχεδόν μισό δευτερόλεπτο. Ο Lawson εξασφάλισε εντυπωσιακά την 3η θέση, με τις Mercedes να ακολουθούν. Από την άλλη, ο Norris δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στη χαμηλή πρόσφυση και περιορίστηκε στην 6η θέση.