Γενικά
Στο τέλος του 2016 περνούν στη Fraport τα περιφερειακά αεροδρόμια
Το ερχόμενο φθινόπωρο, ο παραχωρησιούχος θα καταβάλει εφάπαξ στο ελληνικό Δημόσιο 1,23 δισ. ευρώ, ενώ ετησίως θα καταβάλλει μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ .
Της Φαίης Χρυσοχόου
Στο τέλος του 2016 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες προκειμένου τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να περάσουν στα χέρια της Fraport που με την εταιρεία Slentel θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου θα αναλάβει τη διαχείρισή τους τα επόμενα 40χρόνια .
Οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 1,4 δις, ενώ 330 εκατ. ευρώ σχεδιάζονται να καταβληθούν άμεσα για έργα μεταξύ άλλων αναβάθμισης ή επέκτασης, εξοπλισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Το ερχόμενο φθινόπωρο, ο παραχωρησιούχος θα καταβάλει εφάπαξ στο ελληνικό Δημόσιο 1,23 δισ. ευρώ, ενώ ετησίως θα καταβάλλει μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ .
Η κοινοπραξία έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτείται για την υλοποίηση του σχεδίου, μέσω δανεισμού από διεθνείς τράπεζες, ενώ 600-650 εκατ. ευρώ που χρειάζονται για το κύριο επιχειρησιακό σχέδιο, θα προέλθουν από ίδια συμμετοχή των επενδυτών.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Fraport, Στέφαν Σούλτε, η συμμετοχή του γερμανικού ομίλου στο διαγωνισμό δείχνει πίστη στις προοπτικές της χώρας και του τουρισμού ειδικότερα, ενώ η συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων θα βελτιώσει σημαντικά τόσο τις υποδομές των αερολιμένων όσο και την εμπειρία των επιβατών.
Ο κ. Σούλτε υπογράμμισε ότι η Fraport ήρθε για να μείνει ως επενδυτής με στόχο να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια τα οποία θα εξυπηρετούν περισσότερους επιβάτες ,θα διαθέτουν καταστήματα και θα μειώσουν αισθητά την ανεργία στις τοπικές κοινωνίες.
Η εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα κατά τις επισκέψεις που πραγματοποιούν τα στελέχη της Fraport είναι ελλείψεις , προβλήματα σε διαδρόμους ή συντηρήσεις. Με τα νέα σχέδια οι επιβάτες θα πρέπει για παράδειγμα στην πλειονότητά τους να εξυπηρετούνται στο check in σε 15 λεπτά, ενώ η τελευταία βαλίτσα θα πρέπει να έχει φθάσει στον κάτοχό της μισή ώρα μετά την προσγείωση του αεροσκάφους. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει, επίσης, πως τα τέλη αεροδρομίου θα είναι 13 ευρώ ανά επιβάτη το 2016 και από το 2018 αυξάνονται σε 18,5 ευρώ ανά επιβάτη (συν τον πληθωρισμό).
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, σημείωσε ότι στόχος είναι η αναβάθμιση της εικόνας της χώρας η αύξηση της τουριστικής περιόδου και το μήνυμα που δίνεται ότι η χώρα είναι έτοιμη να δεχτεί και να αξιοποιήσει επενδύσεις .
"Πιο εύκολα, μετά από επίπονη εργασία, θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε την θερινή περίοδο από το να κατασκευαστούν νέα ξενοδοχεία. Είναι εξαιρετικά σημαντική η αύξηση της τουριστικής περιόδου. Τα οφέλη θα τα δούμε όλοι μας μετά από κάποιο χρονικό διάστημα που χρειαζόμαστε για να αποκτήσουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια την λειτουργικότητα και την εμφάνιση που θα πρέπει να έχουν" τόνισε .
Τα 14 αεροδρόμια αποτελούν 14 πύλες εισόδου ,είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η συνεργασία δημιουργεί τις προϋποθέσεις «ό,τι κάτι καινούργιο έρχεται».
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!