Γενικά
«Ανανέωσε» το ενδιαφέρον της για τα ελληνικά αεροδρόμια η Fraport
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, η έναρξη της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων από το νέο σχήμα θα γίνει στο β΄ εξάμηνο του 2016.
Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον της Fraport AG, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, ανανεώνοντας την προσφορά της στον σχετικό διαγωνισμό αποκρατικοποίησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δρ. Στέφαν Σούλτε, έκανε γνωστό ότι η εταιρεία του θα ανανεώσει και τις εγγυητικές επιστολές της προσφοράς της, η οποία λήγει στις 31 του τρέχοντος μηνός.
Στην συνέντευξη που παραχώρησε στην «Οικονομική Καθημερινή» και αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί, προέβλεψε ότι αν όλα πάνε καλά η έναρξη της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων από το νέο σχήμα θα γίνει στο β΄ εξάμηνο του 2016.
Η συνέντευξη του κ. Σούλτε
– Έχετε ζητήσει πρόσθετες εγγυήσεις από την ελληνική κυβέρνηση ή/και το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων;
– Κατ’ αρχάς, το ενδιαφέρον μας για την ανάληψη της λειτουργίας των 14 ελληνικών αεροδρομίων παραμένει. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε πολύ παραγωγικές και στοχοθετημένες συζητήσεις με το Ελληνικό Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε το έργο, συμπεριλαμβανομένων όλων των συμβατικών εγγράφων, εντός των προσεχών μηνών. Οι συμβάσεις θα πρέπει να βασίζονται στην προσφορά μας και στις απαιτήσεις του διαγωνισμού. Αν όλα πάνε καλά, θα αρχίσουν να λειτουργούν τα αεροδρόμια στο μέσον ή στο δεύτερο εξάμηνο του 2016.
– Γιατί η Fraport, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, καθυστέρησε την ανανέωση των εγγυητικών επιστολών σε αυτόν τον διαγωνισμό; Πότε σκοπεύει να το πράξει;
– Δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Η κοινοπραξία μας συμφώνησε με το ΤΑΙΠΕΔ να ανανεώσει την προσφορά της σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού. Έτσι παρατάθηκε η προσφορά μας πέραν της περιόδου που προβλέπονταν από τη συμβατική περίοδο. Επίσης, όσον αφορά τις εγγυητικές επιστολές, οι οποίες ισχύουν έως τις 31 Οκτωβρίου, θα πρέπει να παραταθεί η ισχύς τους ανάλογα.
– Πιστεύετε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, όπως αυτή που εσείς επιδιώκετε με την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων;
– Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των αεροδρομίων ξεκίνησε το 2013. Μετά την υποβολή της προσφοράς μας τον Οκτώβριο του 2014, επιλεγήκαμε ως ο προτιμώμενος επενδυτής τον Νοέμβριο του 2014. Η διαδικασία όμως αντιμετώπισε κάποιες καθυστερήσεις και το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε προβλεφθεί, δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί. Εν τω μεταξύ, η κατάσταση στην Ελλάδα έχει επιδεινωθεί χωρίς αμφιβολία. Παρ’ όλα αυτά, είμαστε έτοιμοι να επενδύσουμε στην Ελλάδα. Πιστεύουμε στις δυνατότητες και στην επιτυχή πορεία της χώρας, αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξή της, ιδίως όσον αφορά την τουριστική βιομηχανία. Ο αριθμός των επισκεπτών στην Ελλάδα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κατάσταση. Είμαστε βέβαιοι ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, γιατί γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα είναι μια υπέροχη χώρα.
– Δεν σας φοβίζει ένα πιθανό Grexit, αλλά και το γεγονός ότι οι EΈλληνες επέλεξαν μια αριστερή κυβέρνηση, η οποία σε μεγάλο βαθμό δεν έχει ελεγχθεί για την αποτελεσματικότητά της;
– Όπως προανέφερα, η συνολική μακροοικονομική κατάσταση δεν βοήθησε κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών. Ωστόσο, έχουμε εργαστεί στενά και παραγωγικά με το ΤΑΙΠΕΔ και την ελληνική κυβέρνηση για αρκετό διάστημα μέχρι τώρα, προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα συμβατικά έγγραφα. Το πλαίσιο παραχώρησης προσφέρει μια σταθερή και αξιόπιστη δομή για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων του ελληνικού κράτους, του ΤΑΙΠΕΔ, του αναδόχου και των τραπεζών που χρηματοδοτούν το έργο.
– Τι πρέπει να γίνει με το προσωπικό των αεροδρομίων, μετά την ιδιωτικοποίησή τους;
– Η Fraport είναι γνωστή ως μία δίκαια και υπεύθυνη εργοδότρια. Αυτό ισχύει τόσο για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, που είναι η βάση μας –και ο μεγαλύτερος χώρος εργασίας σε ολόκληρη τη Γερμανία– όσο και για τις θυγατρικές μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα εφαρμόσουμε τα εταιρικά πρότυπά μας, με τον ίδιο τρόπο και στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Οι εργαζόμενοι είναι το κύριο περιουσιακό στοιχείο της κάθε εταιρείας. Θα ήμασταν ευτυχείς αν μεγάλος αριθμός του προσωπικού των αεροδρομίων παραμείνει μαζί μας για την περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών και των λειτουργιών στα περιφερειακά αεροδρόμια.
– Ποιοι ήταν οι ουσιαστικοί λόγοι που παρακίνησαν Fraport και Slentel να διεκδικήσουν την παραχώρηση των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων;
– Όπως προανέφερα, είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα ως σύνολο θα έχει ένα λαμπρό μέλλον. Ειδικότερα, είμαστε πεπεισμένοι ότι η τουριστική βιομηχανία στα όμορφα ελληνικά νησιά θα συνεχίσει να ευδοκιμεί. Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι το πρώτο σημείο εισόδου στην Ελλάδα για πολλούς διεθνείς ταξιδιώτες. Έτσι, είναι μεγάλης σημασίας για την ελληνική τουριστική βιομηχανία. Η εφαρμογή αξιόπιστων, αποτελεσματικών και προσανατολισμένων στον πελάτη διαδικασιών στα αεροδρόμια αυτά, είναι σημαντική τόσο για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα, όσο και για να προσφερθεί η απαιτούμενη ικανότητα να φιλοξενήσει αυτή την ανάπτυξη.
Η Fraport είναι ένας επιτυχημένος διεθνής φορέας εκμετάλλευσης αεροδρομίων. Έχουμε αποκτήσει μεγάλη εμπειρία ως διαχειριστές (operator), τόσο μεγάλων αερολιμένων (hub airports) όσο και τουριστικών και χαμηλού κόστους αεροδρομίων. Θα αξιοποιήσουμε αυτή την ευρεία τεχνογνωσία μας και στην επιτυχή ανάπτυξη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία, με τη δική μας συμβολή, θα καταστούν ακόμη πιο ελκυστικά για τους διεθνείς και εγχώριους επιβάτες.
Πιστεύουμε ότι το πλαίσιο του έργου –με εμάς, ως ο ιδιωτικός φορέας διαχείρισης, κάνοντας σημαντικές επενδύσεις και καταβάλλοντας ένα σημαντικό ποσό αρχικά και τα ετήσια τέλη παραχώρησης στο ελληνικό Δημόσιο– είναι μια κατάλληλη δομή από την οποία μπορούν να επωφεληθούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη: το ελληνικό κράτος, η τοπική οικονομία και η τουριστική βιομηχανία και, το σημαντικότερο, οι χρήστες του αερολιμένα, δηλαδή οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα.
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!