Οικονομική πολιτική

26 Μαΐου 2015 10:00

Τι κρύβει το νέο σύστημα φορολόγησης αυτοκινήτων

Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι του νέου συστήματος, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών.

-

Χιλιάδες φορολογούμενοι θα αναδείξει το νέο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων, που εξήγγειλε χθες το υπουργείο Οικονομικών. Τα πρώτα στοιχεία του συστήματος, που δόθηκαν στη δημοσιότητα, φανερώνουν τις διαθέσεις για το σφράγισμα των κενών του ισχύοντος συστήματος, με σκοπό την εξασφάλιση φορολογικών εσόδων.

Οι κυρίως χαμένοι θα είναι:

-Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που εκπέμπουν πολλούς ρύπους

-Οι κάτοχοι των οχημάτων με μικρούς κινητήρες

-Ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων, των οποίων η κυκλοφορία στα κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης επετράπη πρόσφατα.

Υπάρχουν προσδοκίες για καλύτερη φορολογική μεταχείριση στα φθηνά αυτοκίνητα. Προς το παρόν, στα φθηνά αυτοκίνητα ο φόρος υπολογίζεται με χαμηλούς συντελεστές, της τάξης του 5 με 10%, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για μειώσεις στις σχετικές τιμές.

Περισσότερα φαίνεται ότι θα πληρώσουν όσοι αγόρασαν ακριβά αυτοκίνητα με κινητήρες μικρού ή μεσαίου κυβισμού και μεγάλης ιπποδύναμης με λίγους ρύπους.

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά πολλά αυτοκίνητα αξίας άνω των 50.000 ευρώ , τα οποία έχουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και μικρά τεκμήρια, ενώ δεν επιβαρύνονται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Την ίδια στιγμή, αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα οποία έχουν τιμή αγοράς κάτω των 30.000 ευρώ, φορολογούνται «βαρέως», με αποτέλεσμα η κατοχή και χρήση τους να είναι εντελώς ασύμφορη. Αυτός ο συνδυασμός στέρησε έσοδα από το Δημόσιο. Από τη μία γιατί τα ακριβά πολυτελή οχήματα απέφυγαν τους φόρους, από την άλλη γιατί οι κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού κατέθεσαν τις πινακίδες τους.

Η επιβολή φόρου περιβάλλοντος έχει ήδη εξαγγελθεί, αυτό που μένει να φανεί είναι ποιες κατηγορίες οχημάτων θα αγγίξει.

Τα ενδεχόμενα είναι τα εξής δύο:

Το πρώτο είναι αυτό που συμβαίνει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Να επιβαρύνονται δηλαδή οι ιδιοκτήτες ΙΧ τα οποία εκπέμπουν πολλούς ρύπους, ανεξαρτήτως της χρονολογίας κυκλοφορίας του.

Το δεύτερο είναι η επιβολή φόρου στα πετρελαιοκίνητα, με πρόσταγμα την προστασία του περιβάλλοντος. Πρόκειται για μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

 

 

 

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)