Γενικά
Τι αλλάζει στη φορολόγηση των αυτοκινήτων
Καταργείται - μεταξύ άλλων - το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Τι σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ.
Τα σχέδιά του για τη φορολόγηση αυτοκινήτων γνωστοποίησε σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο - όπως αναφέρει - της προσπάθειάς του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης.
Το ΥΠΟΙΚ ανακοίνωσε ότι μπαίνει τέλος στη φορολόγηση βάσει κυβισμού, η οποία θα γίνεται στο εξής με βάση την αξία του αυτοκινήτου, ενώ προχωρά σε πέντε ακόμη αλλαγές.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!