Ναυτιλία
Βαρβιτσιώτης: Εμποτισμένη στο DNA του Έλληνα η ναυτιλία
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Νίκος Δένδιας μίλησαν στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» με θέμα «Η ναυτιλία στον 21ο αιώνα: Προετοιμάζοντας τον κλάδο για το μέλλον».
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε αντίθεση με άλλους κλάδους είδαν την κρίση ως ευκαιρία και ανανέωσαν τον στόλο τους με νέα υπερσύγχρονα πλοία, φιλικά προς το περιβάλλον και λιγότερο κοστοβόρα, αποδεικνύοντας ότι μπορούν ακόμη και να κυριαρχήσουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπό δύσκολες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σήμερα στο συνέδριο του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος», σε συνεργασία με το forum Capital link με θέμα «Η ναυτιλία στον 21ο αιώνα: Προετοιμάζοντας τον κλάδο για το μέλλον».
Το συνέδριο είχε ως θέμα τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα και συμμετείχαν προσκεκλημένοι από τον ναυτιλιακό, τραπεζικό και ερευνητικό τομέα.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι αισθάνεται υπερηφάνεια κάθε φορά που μιλάει ως υπουργός για τον ρόλο της ναυτιλίας, καθώς αποτελεί «μοναδική ιστορία επιτυχίας για την εθνική οικονομία», ενώ είναι, όπως είπε, «εμποτισμένη στο DNA του Έλληνα».
Περιγράφοντας τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα, ο υπουργός είπε ότι υπάρχουν κάποια σημεία-«κλειδιά», «που το κράτος οφείλει να διαφυλάξει για να δει τα οφέλη της ανάπτυξης της ναυτιλίας να διαχέονται στην ελληνική οικονομία». «Το ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, η υιοθέτηση παγκόσμιων κανόνων που προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ναυτική εκπαίδευση και ο νέος ρόλος των ελληνικών λιμένων είναι κάποια από τα σημεία που οφείλουμε επικεντρωθούμε» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό o υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την πολύ καλή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί, η οποία μάλιστα κορυφώθηκε, όπως ανέφερε, «με την υιοθέτηση της Διακήρυξης των Αθηνών που αποτυπώνει τη βούληση να υιοθετούνται παγκόσμιοι κανόνες που δεν θα βλάπτουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας». Υπογράμμισε, επίσης, ότι η Ελλάδα και το Υπουργείο Ναυτιλίας τηρούν στο ακέραιο τις συμβάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενδυναμώνοντας τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στον ρόλο των ελληνικών λιμανιών που θα αντικατοπτρίζουν την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, καθώς πρέπει να υπηρετούν τον κυρίαρχο στόχο των εξαγωγών και του διεθνούς εμπορίου και «όχι απλά να ικανοποιούν τις εσωτερικές ανάγκες της χώρας».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Δένδιας ανέφερε ότι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος, μέσα στο οποίο η ναυτιλία θα νιώθει ασφαλής και θα υποστηριχθεί από ένα σταθερό και φιλικό φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να είναι προτεραιότητα.
Σχετικές υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν ως μέρος του οικοσυστήματος, κατά τον υπουργό, είναι οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές υπηρεσίες, νομικές υπηρεσίες, συντήρηση, διαμεσολάβηση και αγοραπωλησίες, και θα μπορούσε να αναπτυχθεί μέχρι και εξειδικευμένος τομέας ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγοκατασκευαστικής.
"Μια πρώτη σημαντική συνεισφορά θα ήταν να σταματήσει το ελληνικό κράτος να βάζει εμπόδια στην ναυτιλιακή δραστηριότητα" υπογράμμισε ο υπουργός ενώ συνέχισε ότι χρειαζόμαστε περισσότερους Έλληνες στα ελληνικά πλοία "και πρέπει να βρούμε τρόπο να προσελκύσουμε τα ελληνόκτητα πλοία να υψώσουν την ελληνική σημαία".
Ο υπουργός συνέχισε: "Τα πλοία είναι εφοδιασμένα με προπέλες και μπορούν να φύγουν, λένε κάποιοι παλιοί πλοιοκτήτες ως αντίδραση στα αντικίνητρα του ελληνικού κράτους. Ας συμφωνήσουμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον, ένα οικοσύστημα, μέσα στο οποίο η ναυτιλία θα νιώθει ασφαλής. Ας αφήσουμε τις ίδιες προπέλες να κατευθύνουν τον τεράστιο στόλο μας, την εθνική περηφάνια, όχι μακριά αλλά κοντά στις ελληνικές ακτές. Ας κάνουμε τον στόλο μας ένα αναπόσπαστο μέρος της οικονομικής αναπτυξιακής στρατηγικής μας, του μέλλοντος και της ευημερίας αυτού του τόπου".