Κόσμος

Χθες15:43

Άσκηση ΝΑΤΟ - Τουρκικά ΜΜΕ: Δυσαρέσκεια για την απουσία της Τουρκίας

Διάβασέ μου το...

Τι ανέφερε σε άρθρο του πεπειραμένος Τούρκος αναλυτής για την άσκηση Ramstain Flag, και πού ζητά να πραγματοποιηθεί η μεθεπόμενη φάση της άσκησης.

Άσκηση ΝΑΤΟ - Τουρκικά ΜΜΕ: Δυσαρέσκεια για την απουσία της Τουρκίας
-

Την θέση ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει επιτρέψει στην Τουρκία την πτήση χωρίς δήλωση FIR σε εναέριο χώρο 12 μιλίων, και έτσι την ελεύθερη συμμετοχή της στην ΝΑΤΟϊκή στρατιωτική άσκηση Ramstein Flag η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ανδραβίδα Ηλείας, διατύπωσε με μακροσκελές άρθρο του δημοσιογράφου Οζγκιούρ Εξί με τίτλο «Η Κόκκινη σημαία του ΝΑΤΟ εναντίον της Ρωσίας», η τουρκική Ιστοσελίδα «Turdef», εξειδικευμένη σε αμυντικά θέματα.

Όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ΑΝΤ1 στην Τουρκία Άννα Ανδρέου, το άρθρο μαρτυρά την δυσαρέσκεια της τουρκικής πλευράς για την απουσία της από την άσκηση, υποστηρίζει ότι σε περίπτωση συμμετοχής της Τουρκίας η αποτελεσματικότητα της άσκησης θα ήταν καλύτερη και έμμεσα εισηγείται, το μεθεπόμενο σκέλος της να πραγματοποιηθεί στην Ανατολία:

«Οι ισορροπίες έχουν αλλάξει μετά την απόπειρα της Ρωσίας να εισβάλει στην Ουκρανία. Στη διαδικασία που λαμβάνει χώρα από το 2022, το ΝΑΤΟ προσπαθεί επίσης να συμβαδίσει με αυτές τις εξελίξεις. Ο τελευταίος καρπός των προσπαθειών ήταν η άσκηση Ramstein Flag Exercise.

Η Ελλάδα φιλοξένησε τη διοργάνωση η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος. Διεξήχθη στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και οι χώρες του ΝΑΤΟ είχαν την ευκαιρία να συσσωρεύσουν real-time εκπαίδευση και συντονισμό.

Η άσκηση Ramstein Flag αναπτύχθηκε με βάση την άσκηση «Red Flag», την οποία διοργανώνουν οι ΗΠΑ από τη δεκαετία του 1970 και στην οποία συμμετείχαν εξέχουσες συμμαχικές χώρες. Η πιο θεμελιώδης διαφορά είναι ότι, σε αντίθεση με την προκάτοχό της, δεν πρόκειται για μια εκδήλωση που επικεντρώνεται αποκλειστικά στις αεροπορικές δυνάμεις, αλλά έχει μια πολυτομεακή δομή. Η αεροπορική φάση της διοργάνωσης παρουσιάστηκε στις 10 Οκτωβρίου, όταν προσκλήθηκε ο Τύπος. Όπως έγινε γνωστό, στις υπόλοιπες ενότητες της άσκησης πραγματοποιήθηκαν επίσης δράσεις στους υπόλοιπους τομείς της ξηράς, της θάλασσας, του διαστήματος και του κυβερνοχώρου. Από την πλευρά του TurDef, αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν η μοναδική τουρκική έκδοση που είχε το προνόμιο να παρακολουθήσει την άσκηση.

[…] Το ΝΑΤΟ εξήγησε στην ανακοίνωσή του ότι η Ελλάδα επιλέχθηκε ως φιλοξενούσα χώρα επειδή βρίσκεται σε μια πυκνή περιοχή με θάλασσα, πεδιάδες και ορεινά εδάφη και ότι η εκπαίδευση μπορεί να διεξαχθεί ταυτόχρονα σε τρεις περιοχές.

[…] Το γεγονός ότι 130 αεροσκάφη και περίπου 2.100 άτομα προσωπικό από 12 χώρες έλαβαν μέρος στις δραστηριότητες, στις οποίες παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε διάφορα σημεία, καθώς επρόκειτο για το πρώτο μέρος μιας σειράς διοργανώσεων, αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Αν το δούμε αναλογικά, μπορούμε να πούμε ότι σε μια πραγματική πολεμική κατάσταση, το ΝΑΤΟ μπορεί να συγκεντρώσει 6.000 έως 8.000 στρατιώτες, εξαιρουμένων των στοιχείων επιφανείας, και 500-700 αεροσκάφη για διάφορους σκοπούς μέσα σε δύο εβδομάδες. Αυτοί οι αριθμοί είναι σημαντικοί όταν ληφθούν υπόψη τα εξαντλημένα ευρωπαϊκά και νατοϊκά οπλοστάσια εξαιτίας του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία καθώς και τα στρατιωτικά αποθέματα που έχουν εκκαθαριστεί μετά τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου.

Οι δύο σημαντικές ελλείψεις αυτής της άσκησης είναι η [σ.σ. ενν. μη] τουρκική συνεισφορά και η έλλειψη αμερικανικών αεροσκαφών F-22.

Η πολεμική εμπειρία της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας έχει αδιαμφισβήτητη θέση στο ΝΑΤΟ. Ως εκ τούτου, η απάντηση στο ερώτημα τι θα είχε προσφέρει η συμμετοχή της Τουρκίας περιλαμβάνει μια μακροσκελή απάντηση. Από την άλλη πλευρά, η απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν συμμετείχε είναι εξαιρετικά πολιτική και βασίζεται στις διμερείς σχέσεις. Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ που κυκλοφόρησαν πριν από την άσκηση, η Ελλάδα ζήτησε από την τουρκική πολεμική αεροπορία να πετάξει σύμφωνα με το briefing του FIR. Το FIR είναι μια μέθοδος πληροφόρησης που εφαρμόζεται σε πολιτικά αεροσκάφη και γενικά δεν εφαρμόζεται σε κρατικά και στρατιωτικά αεροσκάφη. Υπάρχουν σπάνια παραδείγματα στον κόσμο όπου εφαρμόζεται και σε κρατικά και στρατιωτικά αεροσκάφη.

Από την άλλη πλευρά, λόγω της αξίωσης της Ελλάδας για εναέριο χώρο 12 [sic] μιλίων, δεν είναι δυνατόν η Τουρκία να ανταποκριθεί θετικά στο αίτημα αυτό, διότι αυτό θα σήμαινε σιωπηρή αποδοχή των ελληνικών αξιώσεων. Μπορεί να θεωρείται φυσιολογικό η Ελλάδα να υποβάλει αυτό το αίτημα προκειμένου να διατηρήσει τη δική της θέση, αλλά αποτελεί μέρος της διπλωματίας η Άγκυρα να δώσει αυτή την απάντηση. Κατά συνέπεια, δεδομένου ότι η Δημοκρατία της Τουρκίας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις 'αναθεωρητικές απαιτήσεις' της Ελλάδας, το ΝΑΤΟ δεν μπόρεσε να επωφεληθεί από την τουρκική εμπειρία στην άσκηση αυτή, στην οποία αποδίδει μεγάλη σημασία.

[…] Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να εικάσουμε πού θα πάει το Ramstein Flag μετά το σκέλος της Ολλανδίας το 2025. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η άσκηση έχει μια δομή που θα διεξαχθεί με πολύ πιο ρεαλιστικό τρόπο στο Ικόνιο και πάνω στο περίπλοκο ανάγλυφο του τουρκικού εδάφους, δεν θα ήταν έκπληξη αν ο τρίτος σταθμός ήταν η Ανατολία, η πατρίδα των “Anatolian Eagles”.

[…] Τα επόμενα χρόνια, η εφαρμογή μιας διάταξης Α2/AD που θα περιλαμβάνει περισσότερα χερσαία και θαλάσσια στοιχεία ανάλογα με τις γεωγραφικές απαιτήσεις όπου θα διεξαχθεί η δραστηριότητα μπορεί να αποφέρει πιο κατάλληλα και αξιόπιστα αποτελέσματα για την άσκηση […]».

Ειδήσεις σήμερα:

Επανέκδοση 5ετούς ομολόγου του Ελληνικού Δημοσίου

Μαρινέλλα: Μεταφέρθηκε σε απλό δωμάτιο - Εκτός ΜΕΘ μετά από 21 ημέρες

Τουρκία: Ισχυρός σεισμός στη Μαλάτεια (εικόνες)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ