Οικονομία
ΟΑΣΘ - Εισιτηριοδιαφυγή: Μπαράζ ελέγχων και το σχέδιο “Κόψτε εισιτήριο”
Δεκάδες νέοι ελεγκτές θα διενεργούν ελέγχους. Επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα σε 10 γραμμές κι άλλα μέτρα από τον ΟΑΣΘ.
Τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής θέτει πλέον ως προτεραιότητα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που μετά την ανανέωση του ενός τρίτου του στόλου του με καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, την ενίσχυση του αριθμού δρομολογίων και την πρόσληψη 190 οδηγών, προχωρά σε σειρά ενεργειών, προκειμένου οι επιβάτες να ταξιδεύουν με εισιτήριο.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΑΣΘ προχωρά σε δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό, για την ανάθεση μέρους του έργου ελέγχου κομίστρου σε ανάδοχο και ζητά τουλάχιστον 60 άτομα, τα οποία σε καθημερινή βάση θα διενεργούν ελέγχους, συνεισφέροντας στο έργο των ελεγκτών του Οργανισμού.
Επιπλέον, ο Οργανισμός εφαρμόζει πιλοτικά το μέτρο της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα σε δέκα λεωφορειακές γραμμές (θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες), ενώ προχωρά στην τοποθέτηση ειδικής σήμανσης σε όλα τα λεωφορεία, η οποία προτρέπει στη χρήση εισιτηρίου και ταυτόχρονα προειδοποιεί για τα πρόστιμα.
Οργανώνονται δε ενημερωτικές εκδηλώσεις σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε οι μαθητές να ενημερωθούν για το πρόβλημα, «με στόχο την ευαισθητοποίησή τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής ευθύνης σε νεαρή ηλικία».
«Το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής είναι μεγάλο και υπαρκτό. Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε μια κακή παράδοση που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, όταν είχε σταματήσει ο έλεγχος κομίστρου. Σήμερα ο ΟΑΣΘ έχει πλέον αλλάξει επίπεδο και το κοινωνικό αγαθό που λέγεται αστικές συγκοινωνίες έχει βελτιωθεί. Έτσι πλέον η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα» δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.
Αναλυτικά ο Οργανισμός σε ανακοίνωση του αναφέρει ότι «σε σειρά ενεργειών, οι οποίες στοχεύουν στον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Ο ΟΑΣΘ, έχοντας αναβαθμίσει συνολικά τις υπηρεσίες του, καθώς ανανέωσε το 1/3 του στόλου του με καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία και ενίσχυσε τον αριθμό των δρομολογίων του μετά από την πρόσληψη 190 οδηγών, θέτει πλέον ως προτεραιότητα τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
Συγκεκριμένα προχωρά:
Στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα, σε δέκα λεωφορειακές γραμμές (θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες).
Στην τοποθέτηση ειδικής σήμανσης σε όλα τα λεωφορεία, η οποία προτρέπει στη χρήση εισιτηρίου και ταυτόχρονα προειδοποιεί για τα πρόστιμα.
Στην προβολή του προβλήματος σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής ευθύνης σε νεαρή ηλικία. Για τον λόγο αυτό οργανώνονται ενημερωτικές εκδηλώσεις σε σχολεία.
Στον πολλαπλασιασμό ελέγχων και προστίμων, με τουλάχιστον 60 επιπλέον ελεγκτές. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΑΣΘ προχωρά σε δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό, για την ανάθεση μέρους του έργου ελέγχου κομίστρου σε ανάδοχο. Για την εκτέλεση του έργου, ο ΟΑΣΘ ζητά τουλάχιστον 60 άτομα, τα οποία σε καθημερινή βάση θα διενεργούν ελέγχους, συνδράμοντας το έργο των ελεγκτών του Οργανισμού.»
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
«Το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής είναι μεγάλο και υπαρκτό. Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε μία κακή παράδοση που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, όταν είχε σταματήσει ο έλεγχος κομίστρου. Σήμερα ο ΟΑΣΘ έχει πλέον αλλάξει επίπεδο και το κοινωνικό αγαθό που λέγεται αστικές συγκοινωνίες, έχει βελτιωθεί. Έτσι πλέον η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης.
Ο ίδιος, εξάλλου, απευθύνει έκκληση προς το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί εισιτήριο για τις μετακινήσεις του και τονίζει ότι η ενίσχυση των ελέγχων δεν αποσκοπεί στον πολλαπλασιασμό των προστίμων, αλλά στον πολλαπλασιασμό της χρήσης εισιτηρίων. «Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και το κυρίως έσοδό τους είναι το εισιτήριο. Επομένως, παρακαλώ θερμά όλους τους επιβάτες να μην αμελούν το εισιτήριο τους ώστε και να μπορούμε όλοι να απολαμβάνουμε ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες, αλλά και για να μην βρισκόμαστε στον ΟΑΣΘ στη δυσάρεστη θέση να επιβάλλουμε πρόστιμα», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης.
ΕΟΠΥΥ – Παράνομες συνταγογραφήσεις: Έτσι “ξεσκέπασε” η ΕΛΑΣ το κύκλωμα
Χανιά: Μπούκαραν σε σχολείο και “χαράκωσαν” μαθητή
Γάζα: Ο “πόλεμος φθοράς” της Χαμάς και οι ελπίδες για ανακωχή που λιγοστεύουν